한국지리학회지 제 11권 1호 통권 27호 2022_03월호 학회관리자 0 1931 2022.04.25 16:53 걷기를 통한 도시 공간의 심리지리학적 탐색과 시각화김민성 Psychogeographic Exploration of Urban Space Through Walking and Visualization 프레이리의 프락시스 개념이 지리수업에 주는 함의김창환·송훈섭 Implication on Geography Class of Freire’s Praxis Idea 고등학교 여행지리에 대한 학생의 인식 조사: 김해시 일반고 학생을 대상으로손민석·이진희 Students’ Perceptions on Travel Geography in High School: A Case Study of General High School Students in Gimhae 지리교육에서 메타버스의 교육적 의의와 활용조현기 The Educational Implications and Application of Metaverse in Geography Education 문화 스키마 참조가 초등학생의 경관 인지에 미치는 영향홍태완·최재영 The Effect of Cultural Schema Reference on Landscape Cognition of Elementary School Students 새로운 지리학습 주제로서의 교통 및 모빌리티 지리의 가능성 탐색심승희 Exploring the Possibilities of Transport and Mobilities Geography as New Geography Learning Subjects 충북지역 토사재해에 영향을 미친 요소들에 대한 연구신원정·홍성찬·김종연 A Study on the Factors Affecting Debris Disasters in Chungbuk Province 중국 초한전쟁기(기원전 206-기원전 202년) 정형 전투(井陘之戰)에 대한 군사지리학적 재해석이동민 A Military Geographic Reinterpretation of the Battle of Jingxing in the Chu-Han Contention (206-202 B.C.E.) 브랜드와 브랜딩의 지리에 대한 문화정치경제적 탐색: 재화와 서비스 상품 브랜드의 오리지네이션을 중심으로이재열·오준혁 A Cultural-Political Economy Research Method to the Geographies of Brands and Branding: A Critical Review on the Origination Framework 마이크로 모빌리티의 시・공간 이용 패턴 분석: 경기도 고양시의 공공자전거를 사례로강전영·문준혁 Spatiotemporal Analysis of Micro Mobility Usage Patterns: The Case Study on the Public Bike Sharing Service in Goyang-si, Gyeonggi-do 2022 개정 교육과정에 대한 지리교육계의 대응 중간 점검과 국가교육위원회 출범의 시사점박종희 Interim Inspection of the Geography Education Community’s Response to the 2022 Revised National Curriculum and Implications for the Launch of the National Board of Education