한국지리학회지 제 11권 4호 통권 30호 2022_12월호 학회관리자 0 1326 2023.01.18 14:55 탐구기반 지리답사 기획 프로젝트를 통한 지리답사 교수내용지식 함양김민성 Fostering Fieldwork Pedagogical and Content Knowledge through an Inquiry-Based Geographic Fieldwork Design Project 근대 미국 지리 교과서의 기저 사상과 주요 담론: 환경, 인종 그리고 문명서태열 Major Discourse and Underlying Thought of Modern Geography Textbooks in the United States: Environment, Race and Civilization 비재현적 경관 인식의 지리교육적 의미와 가치에 대한 논의범영우 A Discussion on the Meaning and Value of Non-representational Landscape Perception in Geography Education 도시녹지의 지표 냉각 능력 평가를 위한 InVEST Urban Cooling Model의 적용권혁수·김장수 Application of InVEST Urban Cooling Model to Evaluate Surface Cooling Capacity of Urban Green Areas 리빙랩 프로젝트 성과분석을 통한 지역사회 리빙랩 전략방향 연구: 경남지역 리빙랩 프로젝트를 중심으로김주현·강영은 A Study on the Strategy Direction of the Living Lab in the Local Community through the Performance Analysis: Focused on the Living Lab Project in Gyeongsangnam-do 대구천 골목 분포의 특징과 발생 맥락송언근·이보영 The Origin of the Regional Difference in Distribution of Daegucheon Alleys 한국지리학회 창립 10년의 경과와 과제최원회 The Progress and Tasks of the Association of Korean Geographers’s 10 Years of Establishment