한국지리학회지 제 12권 2호 통권 32호 2023_6월호 학회관리자 0 873 2023.07.07 12:02 역량 함양 중심 교육과정에서 지리 지식에 대한 논의: 초・중학교 지리교육과정을 중심으로김다원 Discussion on Geography Knowledge in Competency-based Curriculum: Focusing on Elementary and Middle School Geography Curriculum 감정지리학 기반 공간 이야기 만들기 프로젝트의 교육적 효과김민성 The Pedagogical Effects of an Emotional Geography-Based Spatial Story Making Project 지리학습을 통한 공간적 사고 교육에 대한 예비교사와 현직교사 간 성향 비교이진희 The Disposition toward Teaching Spatial Thinking through Geography: A Comparison between Preservice and Inservice Geography Teachers in Korea 지리적 대상에 대한 주이상스 개념의 적용이 지리교육에 주는 시사점 고찰김미혜 A Study on the Implications of Applying the Jouissance Concept to Geographical Objects to Geography Education 세계지리 평가가 학생들의 지역 편견 형성에 미치는 영향김기남‧성정원 The Effect of World Geography Evaluation on the Formation of Students’ Regional Prejudice 지형분석과 GIS분석으로 본 서산보원사지의 입지특성한지연‧박지훈 Location Characteristics of Seosan Bowonsa Temple Site Based on Topographic Analysis and GIS Analysis 국제수로기구(IHO) 해도집(S-130)의 ‘동해’ 표기 상용화를 위한 연구박기용 Research to Universalize the Naming of the ‘East Sea’ Notated as S-130 in International Hydrographic Organization (IHO) Chart Book 강원지역 논매기소리의 유형별 공간 분포 특성에 따른 문화지역 구분정근비‧임은진‧장동호 Classification of Cultural Region according to Spatial Distribution Characteristics of Weeding Songs in Gangwon Region 한국지리학회지 2023년 06월호(12권 2호) 표지한국지리학회지 2023년 06월호(12권 2호) 표지