한국지리학회지 제 13권 1호 통권 35호 2024_03월호 학회관리자 0 944 2024.04.08 23:18 빈곤의 지리학을 위하여: 지리 교과서의 빈곤 재현을 사례로한지은 For Geographies of Poverty: A Case Study of Poverty Representations in Geography Textbooks 언어네트워크 분석을 활용한 통합사회 교과서의 세계화 내용 분석김효정‧이윤미‧송원섭‧조철기 A Study on the Concept of Globalization in Integrated Social Studies Textbooks Using Semantic Network Analysis 고등학교 「세계지리」 교과서의 유럽지리 서술에 대한 비판적 고찰: 산업 및 경제지리 내용을 중심으로이민환‧류나영 A Critical Review on the Description of Geography of Europe in High School “World Geography” Textbooks: Focusing on the Contents of Industrial and Economic Geography 라깡 정신분석의 주이상스와 초자아 개념에 의한 지리교육의 ‘갈등’ 주제에 대한 분석김미혜 Analysis of the Theme of ‘Conflict’ in Geography Education Based on the Concept of Jouissance and Superego in Lacan’s Psychoanalysis 2022 개정 사회과 교육과정에 따른 자연환경과 인간생활 영역의 지리교육적 접근: 도시하천의 복개와 복원을 중심으로임영신 Geographical Education Approach to the Natural Environment and Human Life Area in the 2022 Revised Social Studies Curriculum: Focusing on Urban Stream Burial and Restoration 지방 초광역권 인구이동 특성 및 권역 내 지방광역시로의 이동 결정 요인김성환 Characteristics and Determinants of Intraregional Migration within a Region-based Megaregion and towards Its Metropolitan Cities 커뮤니티매핑과 지역발전: 자산 매핑과 주민 역량 그리고 지역 사례권상철‧현희창 Community Mapping and Local Development: Asset Mapping and Capacity Building and Examples 한국지리학회지 2024년 03월호(13권 1호) 표지한국지리학회지 2024년 03월호(13권 1호) 표지